Domowe sposoby na chrapanie

Nie każdy jest świadomy tego, że „zwykłe“ chrapanie może być odpowiedzialny za ciągłe zmęczenie i niewyspanie (nawet po długim śnie). Często żartujemy sobie z chrapania i zwyczajnie je ignorujemy – i to jest wielki błąd! Nie powinniśmy tego lekceważyć, ponieważ chrapaniu mogą towarzyszyć niebezpieczne bezdechy. Jak poradzić sobie z uciążliwym chrapaniem? W tym artykule przedstawimy Ci najlepsze domowe sposoby na chrapanie.

Chrapanie męczy aż 45 proc. Polaków, ale niewiele osób próbuje znaleźć sposoby na chrapanie i pozbyć się tego problemu. Zazwyczaj przypadłość ta nie jest niebezpieczna. Spory problem pojawia się w momencie, gdy zaczną pojawiać się przerwy w oddychaniu (bezdechy).

„Bezdechy pojawiają się w momencie, gdy odgłos chrapania narasta, a następnie pojawia się długa cisza zakończona nagłym chrapnięciem.”

chrapanie

Jeden bezdech może trwać minutę i to nawet kilkadziesiąt razy w ciągu jednej nocy. Występowanie bezdechu powoduje niedotlenienie serca, mózgu, nerek oraz wątroby. To powoduje, że mimo długich snów stale będziesz odczuwać zmęczenie. Bezdechy również mogą prowadzić do nadciśnienia, arytmii, przerostu prawej komory serca, a nawet zawału. Jeżeli Twój partner cierpi na bezdech, to koniecznie namów go na wizytę u laryngologa.

Domowe sposoby na chrapanie

Najczęstszą przyczyną chrapania jest nieodpowiedni styl życia. Zanim wybierzesz się do lekarza, koniecznie sprawdź nasze domowe sposoby, na których nic nie stracisz.

Zmień pozycję snu, jeśli śpisz na wznak

Ułożenie na plecach powoduje pogłębienie chrapania. Dzieje się tak, ponieważ język opada ku tyłowi, przez co otwierają się usta i następuje zwężenie kanału nosogardła i cieśni gardła. Chcąc skutecznie walczyć z chrapaniem, połóż się na boku. Materace wysokiej jakości cechują się tym, że możemy spać w każdej pozycji, a i tak nie zaburzymy jakości naszego snu.

Wylecz infekcje

Jeśli chrapanie występuje rzadko i głównie w czasie przeziębienia, to wysoce prawdopodobne, że przyczyną jest niedrożność dróg oddechowych. Zapalenie zatok, niewyleczony katar albo powiększone migdałki powodują, że podczas snu oddychamy ustami, co może powodować chrapanie.

Wybierz odpowiednią poduszkę

Pozwoli ona ograniczyć chrapanie i pomoże w zwalczaniu zaburzeń snu. Wybór odpowiedniej poduszki ma ogromne znaczenie, ponieważ ułożenie kręgosłupa, szyi i głowy w dużym stopniu odpowiada za poziom regeneracji podczas snu. Najlepiej jest spać z płaską poduszką pod głową. Im wyżej będzie głowa, tym bardziej drogi oddechowe się zwężają. My zalecamy wybór poduszki anatomicznej, które dopasuje się do kształtu głowy.

Zrezygnuj z używek

Nikotyna to przyczyna zalegającej śliny w krtani i tchawicy. Do tego podrażnia gardło i powoduje obrzęki śluzówki. Nie da się ukryć, że jest to przeszkodą przy oddychaniu podczas snu. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest rezygnacja z używek na dwie godziny przed snem. Z alkoholu także, ponieważ jest on odpowiedzialny za wiotczenie języka i mięśni gardła. Bardzo podobnie działają także środki uspokajające i nasenne.

Przejdź na dietę, jeśli masz nadwagę

Otylichrapią zdecydowanie częściej i głośniej, dlatego warto zwracać uwagę na to, co jemy oraz systematycznie ćwiczyć. Gimnastyka pozytywnie wpłynie na samopoczucie, poprawiając przy tym napięcie mięśni. Poza tym szczuplejsza szyja przestaje wywierać ucisk na drogi oddechowe.

ZOBACZ dlaczego warto schudnąć

Przygotuj sypialnię

Odpowiednia temperatura i wilgotność powietrza w czasie snu pomogą nam skuteczniej wypocząć. Najlepiej wypada temperatura w granicach 18-21 stopni Celsjusza, a jeśli chodzi o wilgotność, 40-60 procent. Gdy będziesz częściej wietrzyć sypialnię, zapobiegniesz przed wysuszeniem błony śluzowej.

Użyj preparatu ułatwiającego oddychanie

W Internecie, aptekach, a nawet w części niektórych zwykłych sklepów można bez problemu kupić specjalne preparaty bez recepty, których zadaniem jest walka z chrapaniem. Największy wybór jest oczywiście w Internecie. Wybór jest ogromny – od sprejów, po tabletki czy nawet specjalne listki.

Domowe sposoby na chrapanie
4.8 (96.36%) 11 votes

Ewelina Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *